TOASTMASTERS BUSINESS CLUB POZNAŃ

ZASADY SPOTKAŃ

​​A zatem zdecydowałeś się wziąć udział w spotkaniu Toastmasters. Może zaprosił Cię znajomy lub kolega, a może Twój szef, zasugerował, abyś poprawił swoje umiejętności prezentacji. Może szukasz pracy i chcesz odświeżyć niektóre umiejętności. Może otwierasz własny biznes i zdajesz sobie sprawę, że umiejętność wpływania i przekonywania zapewni Ci jeszcze więcej klientów. Bez względu na powód – gratulacje! Robisz pierwszy krok do poprawy swoich umiejętności komunikacyjnych i przywódczych.

 

Aby przybliżyć Cię do tego, czego może się spodziewać na spotkaniu, przedstawiam kilka zasad, które obowiązują i porządkują nasze działania. I, mimo, że początki mogą być trudne lub może nawet przerażające. Już wkrótce będziesz w stanie się przekonać, że to wszystko stanowi wsparcie naszego rozwoju.

 

W rzeczywistości najtrudniejszą częścią podróży Toastmasters dla większości z nas był dosłownie pierwszy krok do sali konferencyjnej, zalogowanie się na wirtualne spotkanie z twarzami, których nie znasz i myśl, że być może będziesz musiał porozmawiać publicznie. Aby zaznajomić i oswoić Cię z nieznanym, oto mały wgląd w to, czego możesz się spodziewać.

 

Agenda

Towarzyszy nam w każdym spotkaniu, wskazując jego przebieg. Dzięki niej wiemy, kiedy i gdzie odbywa się spotkanie oraz ile trwają jego poszczególne części.

 

Kwestie techniczne

Na spotkaniu poprosimy Cię, abyś wyciszył telefon lub włączył tryb samolotowy, nie rozmawiał, nie przeszkadzał innym, tak, aby każdy mógł wynieść wartość ze spędzonego czasu.

 

Klaskanie i przekazanie sceny

Będzie klaskanie. Nawet sporo klaskania. W Toastmasters oklaskujemy wszystko, zarówno na sali, jak i online. Po przedstawieniu mówcy witamy go w ten sposób na mównicy, a kiedy skończy, dziękujemy za wkład. Doceniamy również wystąpienia w części „Gorące pytania”, etap ewaluacji i prawie wszystko, co się dzieje. Dobrą wiadomością jest to, że nawet jeśli pod koniec nocy ręce mogą cię boleć, część braw będzie dla ciebie. 😉 

Dodatkowo, po każdorazowej zmianie osoby mówiącej, przekazujemy sobie oficjalnie scenę, podając rękę osobie wchodzącej, a także samemu wchodząc na scenę.

 

Otwarcie spotkania

Pierwsza okazja do oczekiwanej wypowiedzi pojawi się już na początku spotkania. Prezes Klubu otworzy spotkanie. Może poprosi Ciebie i innych obecnych gości o przedstawienie się. To nie musi być dużo – może 30 sekund. Podaj swoje imię, dlaczego zdecydowałeś się odwiedzić Toastmasters i jak trafiłeś do tego konkretnego klubu.

 

Prowadzenie spotkania

Prezes Klubu otworzy spotkanie i przedstawi misję klubu, a następnie przekaże spotkanie Toastmasterowi Dnia, który poprowadzi spotkanie. Wyjaśni agendę, przedstawi zespół funkcyjny, prelegentów i oceniających oraz upewni się, że wszystko przebiega sprawnie.

 

Wystąpienie

To oczekiwane mięso spotkania. Jeden lub kilku członków klubu, niektórzy doświadczeni, niektórzy dopiero zaczynający, wygłoszą przygotowane przez siebie przemówienia. Usłyszysz wiele różnych tematów, a każde przemówienie zostanie opracowane tak, aby spełnić określone cele edukacyjne, określone w programie edukacyjnym Toastmasters — tzw. Pathways.

Po wystąpieniu każdy otrzymuje czas na to, aby ocenić mowę indywidualnie na kartce i przekazać w przerwie informację zwrotną mówcy.

 

Oficjalna ocena mów

Każde wystąpienie będzie oceniane również przez dedykowanego Ewaluatora, który przekaże konstruktywną informację zwrotną na temat tego, co mówca zrobił dobrze i co mógłby poprawić. Reszta zespołu funkcyjnego przekaże natomiast informację zwrotną na temat każdego mówcy na temat:

  • Płynności wypowiedzi tj.  ile użyto “um”, “ahs” i innych dźwięków namysłu
  • Kontroli czasu tj.  jak dobrze każdy uczestnik przestrzegał limitów czasowych 
  • Gramatyki tj. Jakich sformułowań uczestnik używał i czy są takie, które można zastąpić innymi

 

Gorące pytania

Table Topics to być może najbardziej ekscytująca część spotkania. Jej celem doskonalenie umiejętności improwizowanego mówienia. W tym momencie będziesz mieć drugą okazję do wzięcia udziału i wypowiedzenia się. (Oczywiście możesz zrezygnować, ale zdecydowanie zalecamy, abyś spróbował). Mistrz gorących pytań omówi zasady i wprowadzi temat pytań, a następnie wezwie uczestników — zwykle losowo — i zada każdemu konkretną pytanie.

 

Zakończenie i podsumowanie spotkania

Pod koniec spotkania możesz zostać poproszony o kilka słów, przemyśleń – na temat swoich obserwacji, samopoczucia i przemyśleń na temat spotkań. Mamy nadzieję, że będziesz pod wrażeniem przebiegu naszego wydarzenia, towarzystwa, inspirującej atmosfery. 

 

Rejestracja 

Spotkania klubu Toastmasters są przeznaczone dla ich członków, w tym przyszłych uczestników spotkań. Dla nas ważne, żebyś czuł się dobrze i wiedział, że klub ma być bezpiecznym miejscem do nauki, z którego wynosisz wartość. 

Jeśli nie jesteś jeszcze pewien, gotów i zastanawiasz się czy zapisać się do klubu, to wszystko w porządku – możesz przyjść do nas na kilka spotkań, jako obserwator, sprawdzając, czy jesteśmy tym właściwym klubem.

Na całym świecie istnieje prawie 17 000 klubów Toastmasters; jeśli ten nie pasuje do twojego stylu, wypróbuj inny w twojej okolicy lub online. Każdy klub ma swój niepowtarzalny klimat, więc znajdziesz ten, który jest odpowiedni dla siebie. 

Jeśli jednak Tobie się u nas spodoba już od pierwszego spotkania i będziesz gotów do rejestracji, to bardzo się ucieszymy. 🙂 Daj nam znać, a wiceprezes klubu ds. członkostwa przekaże Ci wszystkie materiały i objaśni formalności, które należy spełnić. 

Więcej informacji w zakładce – “jak dołączyć

NAPISZ DO NAS

9 + 8 =

CZWARTEK 19.00
(WSB Ratajczaka, Poznań)
+ oNLINE (Zoom)